Vi brinner för våra ämnen och tycker det är kul och viktigt att jobba med de små barnen. Det är viktigt att barn får med sig kunskaper, inre bilder och begrepp som är användbara i skolan. Då ökar barnens nyfikenhet och intresse för naturvetenskap och på sikt ger detta oss fler duktiga naturvetare.
| Ingrid Landgren Pensionerad Ma, Fy,Ke,Tk-lärare på högstadiet med barnbarn i förskoleåldern. | Amalia Falck MaNO 4-9 lärare med egna barn i förskoleåldern |